بهترین شیوه های آموزش زبان
نوشته شده توسط : مائده

یادگیری و آموزش زبان انگلیسی شاید از دور کمی سخت به نظر برسد اما با توجه به شرایط امروزی بهتر است که از یادگیری آن دست نکشید. با داشتن تمرین کافی، شرکت در کلاس های عمومی و یا تدریس خصوصی زبان شما می توانید به راحتی و با اعتماد به نفس کامل انگلیسی صحبت کردن را بیاموزید. در این مقاله می خواهیم تا چند راه مهم اما ساده برای یادگیری زبان را مورد بررسی قرار دهیم.

1- تقویت زبان انگلیسی

حتما سعی کنید هر روز حتی برای مدتی بسیار اندک انگلیسی صحبت کنید. در واقع بهترین و مهم ترین روش برای یادگیری هر زبانی تنها تمرین و صحبت کردن به آن زبان می باشد، حتی اگر فقط چند کلمه از این زبان بلدید سعی کنید صحبت کنید. همچنین یکی از روش های مهم و کاربردی برای پیشرفت سطح زبان شما و روان صحبت کردنتان، داشتن یک مکالمه ی هر چند  کوتاه با شخصی دیگر می باشد.

2- کار کردن بر روی تلفظ کلمات

حتی اگر شما به سطح قابل توجهی در زبان انگلیسی رسیده باشید باز هم باید به این نکته توجه کنید که زبان مادری شما می تواند در نحوه ی تلفظ لغات تاثیرگذار باشد.

برای بهبود این موضوع به مکالمات یک فرد بومی از نزدیک گوش کنید و به نحوه ی تلفظ لغات دقت نمایید و سعی کنید کلمات را همانند او تلفظ نمایید.

3- سطح واژگان و اصطلاحات خود را گسترش دهید

هر چه که سطح واژگان و اصطلاحات خود را افزایش دهید در آموزش زبان موفق تر خواهید بود.

برای این کار می توانید یک دفترچه تهیه نمایید و لغات و اصطلاحات رایج زبان که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند را، در آن یادداشت نمایید و سعی کنید تا در مکالمات روز مره خود از این اصطلاحات استفاده کنید.

همچنین یکی دیگر از روش های کاربردی در این زمینه به این صورت است که کلمات جدید را بر روی برچسب هایی یادداشت کنید و آن ها را در معرض دید خود قرار دهید، مثلا می توانید آن ها را روی درب یخچال، آینه و .. بچسبانید.

آموزش زبان

4- شرکت در کلاس های بحث آزاد

یکی از روش های بسیار عالی برای یادگیری زبان و ارتقای سطح مکالمه ثبت نام در یک کلاس مکالمه گروهی می باشد.

شرکت در این نوع کلاس ها باعث می شود که تمرکز شما در بعضی از جنبه های زبان انگلیسی افزایش پیدا کند. همچنین حضور در چنین کلاسی باعث می شود تا استدلال و ساختار درست را بیاموزید .

یکی دیگر از مزایای این کلاس ها، تاکید بر روی ایجاد ارتباط و استفاده از زبان انگلیسی می باشد، همچنین داشتن سخنرانی های کوتاه در این مورد هم می تواند به راحت تر صحبت کردن شما در مقابل افراد کمک نماید.

5- یادداشت خاطرات روزانه به انگلیسی

علاوه بر مهارت های شنیداری و خواندن، بهتر است برای یادداشت امور روزانه ی خود به اگلیسی هم زمان بگذارید. این مورد شاید سخت به نظر برسد ولی در واقع باعث می شود تا بر دستور زبان (گرامرهای مختلف: جملات مجهول، زمان حال ساده و..) و املای کلمات مسلط شوید.

6- انگیزه خود را حفظ کنید

برای یادگیری و آموزش یک زبان جدید مهم ترین مورد حفظ انگیزه و دور نشدن از اهدافتان می باشد، سعی کنید همیشه به اهداف خود در این مورد متعهد بمانید و از تمام فرصت های پیش رویتان حداکثر استفاده را داشته باشید.





:: برچسب‌ها: تدریس خصوصی زبان , آموزش زبان انگلیسی , آموزش زبان ,
:: بازدید از این مطلب : 567
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: